fredag 30 augusti 2013

Dags att göra helg

Sitta ner vid gamla stenar där runor ristats för vår skull..
Det viktiga är inte tro utan att hitta ett sätt att varva ner. Sitta still i SL är ett




















I lågornas sken med Nordman är en av mina favoritlåtar.
Innehåller så mycket om mod om trofasthet om svek om själva livet.
Trumresans dunkande på Reykja påverkar mig även i första livet


"Sista fredagen i augusti". Låter lite ödesmättat. Månen i nedan. Himlen är gråmulen och det
regnar lätt.

Hur som helst upplever jag att det är viktigt för mig att bryta av veckan. Annars är det lätt när man har jobbet hemma att man jobbar på veckans alla dagar och det är inte nyttigt i längden.
Brukar ha en fredagsritual.
Kommer man inte på något bättre...
kan man ju alltid ta en kopp kaffe.
Lite avslappning, duscha och tvätta håret även om jag gjorde det igår. Måla naglarna och lite sånt fix. Rödvin till middagen hör helgen till, om ingen bjuder någon annan dag förstås man vill ju inte verka sipp.

Önskar alla mina vänner en härlig veckända.
TFIF -Thanks Freya It´s Friday
















Fotnot; Fredag betyder Frejas dag, utan Freja hade den kanske hetat; Goddag och det låter ju inte klokt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar