lördag 30 juni 2012

Är kyrkan verkligen FKK?

Härligt nakenbad- avskyr våta kläder
Fick ett så bra tips på Loans blogg; Åk till Sylt. Det var väl spenderad tid. Ett enastående nordfrisisikt landskap. Sanddyner, små byar vackra promenadvägar. Dit ska jag komma ofta.
Gick längs med stranden mot den blåa Atlanten kom till en skylt med FKK som betyder Freikörperkultur och som alla normalbildade vet så betyder det av med kläderna. Sagt och gjort gick längs stranden följde en trätrappa uppför till dynerna. Fortfarande ingen FKK upphörskylt så jag vandrade vidare i bara mässingen till jag kom fram till ett hus och såg att det var en kyrka.
-Är verkligen tyskarna så frigjorda att de går nakna i kyrkan?
-Knappast snabbt på med baddräkten innan jag fortsatte in i den lilla vackra byn.
-Hit ska jag komma ofta! Tack för tipset Loan.
FKK i kyrkan???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar