måndag 16 juli 2012

En för tidig morgon

Varje semester händer det mig någon gång att jag vaknar alldeles för tidigt och bara är klarvaken. Idag är en sån morgon. Strax efter halv sex gick jag upp. Att Pip-Larsson inte skulle vakna på länge framgick både som bild och med ljudeffekter.
Gick ut i köket och åt frukost. Kom ihåg förra sommaren. Hur jag tog på mig en tunn vid linneklänning. Stoppade ner en sittdyna i bagen och morgonfika. Gick ut förbi Hummernäsan. Hur jag kom fram till ett par klippor. Tog av mig skorna och vadade ut till ett skär. Slog mig ner på kudden. Drack mitt morgonkaffe samtidigt som jag såg solen gå upp över Tjörn och Hakefjorden. Det var stilla, det var skönt varm i luften. När jag druckit ur kaffet satt jag kvar i mer eller mindre meditativt tillstånd i flera timmar och bara njöt.
-I år är det 15° blåser hårt från väst. Ligger det inte avsöpna ungdomar i skrevorna så finns spåren kvar.
-Fy vad folk skräpar ner!
Loggade in på SL istället och tp:ade till min gamla meditationsplats. Lugn och fin, lika varmt ute som inne. Solen går också upp över havet precis som här på Marstrand.

3 kommentarer:

  1. Vi har det bra vi som har det alternativet :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ser härligt ut!
    (Borde vara en kommentar som ingen kan misstolka)

    SvaraRadera