måndag 23 september 2013

-Nu måste jag samla mig i babyyran!

Alla behöver en lugn plats för eftertanke och meditativa tankar.
Vad kan passa bättre än en tusenårig runsten för att uppleva det eviga kretsloppet?
Vanadis har fått sitt första barn läste jag att Sjöfn skrev på Vanadis blogg när jag kom hem efter att ha lagt ut årets hummertinor.
Plötsligt vällde alla mina egna känslor fram inom mig.
Alla minnen och känslor från tre datum som jag aldrig kommer att glömma, julafton 2000 då Eirikur, min förstfödde son kom till världen, den 18 juni 2002 då min dotter Lif föddes och den 3 juni 2004 då min andra dotter Sunna såg dagens ljus.
Minnet av känslan av att ha champagne i ådrorna kom tillbaka precis som när jag fött mina egna barn.
Jag försökte koncentrera mig på mitt vardagliga arbete men det gick inte så jag loggade in i Second Life. Tog mig till Folkvang och Friggs runsten.
Inte så mycket av religiösa skäl som av behovet att samla tankarna och meditera en stund.
Hittade Woman of the Earth på Youtube och spelade den medan jag försökte kontrollera andningen. För känslan av att vara ett med naturen är oerhört stark när man fött barn. Vara en del av det eviga kretsloppet.
-Grattis Vanadis och Calle.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar