måndag 28 oktober 2013

En tokrolig spontanlördag

Kändes nästan konstigt att ha kläder på sig efter en halv veckas Burn2.
Men man måste klä sig efter tillfället och Second Norways femårsjubileum krävde en mer omfattande outfit

Second Norway 5 års jubileum-Stort grattis till det. Det blev starten på kvällen.
Fick med mig en kavaljer och ingenjörskollega till Bryggen och firandet.
Kände inte igen så många där så jag drog med mig Merover till Burn2 en stund.
En helt ny upplevelse för honom. Det finns två sorters ingenjörer. De som sitter på sina kammare och uppfinner geniala saker. Den andra sorten är sådana som jag. Min uppgift är att förmedla hur de "stora genierna" har tänkt att "de geniala uppfinningarna" ska användas och försöka få vanligt folk att begripa hur de ska göra. Och tvärt om, försöka få de stora genierna att fatta hur de ska skapa sina alster så vanligt folk kan använda dem. -Marknadsanpassning med ett fint ord.
Det kräver av mig att jag måste träffa "vanligt folk" och lyssna hur de tänker inför tekniska mojänger. Hitta vad de finner svårt och hjälpa dem förstå det. Därför har jag koll på omvärlden och visste vad Burning Man och Burn2 är. Det hade inte Merover så han utbrast; Åh shit när jag bytte om till standard Burn2-outfit.
Nu hade vi lite otur och kom i skarven mellan amerikansk och europeisk tid så det hände inte så mycket just då.
-Åh shit utropade herr ingenjören.
När han såg sig om och upptäckte att "ingen såg normal ut" gjorde han en djupdykning i garderoben. Blev bra!

Men vad gjorde det. Apollon ropade i chatten att det var spontant kom som ni är party på Bounce så vi drog dit.
En tokrolig lördag.
Bjuda in till "kom-som-du-är-party" kan få oanade konsekvenser insåg Apollon men vad gjorde det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar