torsdag 23 april 2015

-Det smakar ändå lite karl!
sa flickan och kysste tuppen

Enrumslägenhet säljes , luftig med god ventilation...
Nej vänta nu här! -Herrskjorta heter det ju!
Nu har jag ingen tupp att kyssa men väl en stor herrskjorta att dra på mig.
När jag fortfarande bodde ihop med X-kroken John hände det sig någon eller några gånger att jag snodde en av hans skjortor.
Egentligen alldeles för stora för mig men det är alltid svalt i en herrskjorta av bra bomullstyg.
Att den sen hängde löst överallt gjorde inte saken sämre.
Luften kom in där nere och ut däruppe eller tvärtom och jag höll mig sval och skön hela dagen.
Långa är de också så jag kan ha dem som en kort klänning istället för en varm morgonrock.
Perfekt att ta morgonkaffet i på altanen varma sommarmorgnar.
Kombinerat med ett par shorts eller jeans är det ett utmärkt städplagg.
Inte helt fel kombination på bryggpromenader heller.
Hade jag tur blev det "tuttar" på Johns skjortor och då ville han inte ha tillbaka dem och jag hade utökat mitt förråd.
Nu är det sju år sedan jag "kom över" en John-skjorta och pojkens vill jag inte sno.
Jag gick helt sonika in på en överskottsförsäljning och köpte fyra alldeles för stora vita bomullskjortor i herrmodell. Ingen som reagerar över det. Det är tydligen vanligt att karlar inte klarar att köpa kläder själva.
Så nu är strandklänningen ordnad. Nu kan sommaren få komma jag är redo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar