onsdag 15 april 2015

Testade High Fidelity
That don´t impress me mutch

Efter allt tjat om Second Life 2.0 eller High Fidelity som den officiella benämningen är så var det ju bara en tidsfråga innan en tekniknörd som Ruth måste prova.
High fidelity finns nu också som MacOS version.
Skapade ett konto och loggade in för första gången och möts av det här:
Jaha???? Vad gör jag nu då? Inga knappar som i Second Life och den där klumpen uppe till vänster är det jag?
High Fidelity är med lite god vilja och en stor portion snällhet en beta av framtiden. Jag skulle nog hellre säga delta-version.
Viewern är allt annat än användarvänlig i sitt nuvarande skick.
Se ut som ett missbildat Mumintroll ville jag inte så jag klickade på en ikon till höger benämnd Marketplace.
Här finns några missfoster att välja på. Ingen som direkt liknar Ruth. Valde Kate för att minimera katastrofen
När jag nu blivit Ruth-Kate så vill jag ta vägen någonstans.
Det finns 48 olika platser och jag valde "The Mall" i förhoppningen om att där skulle finnas kläder och hår eller nåt sånt.
Här var det tänkt att jag skulle gå och shoppa.
Kläderna är än så länge bara prydnad och gå gick inte jag gled framåt
Kom till ett torg fick syn på klädhängare utanför en affär försökte gå med piltangenterna.
Någon gång blev det inte. Jag gled fram som ett spöke. Hittade en chat, på nätet så jag fick starta Firefox och logga in på ett nytt ställe. Då fick jag reda på att jag skulle ladda "default animation i preferences".
Kläderna var inte klickbara och bestod av hemska amerikanska Hawaiiskjortor så lika bra var det.
Texturerna är skarpa och fina så när detta blir färdigt så kan det nog bli bra till slut men det är långt dit. Ebbe talar om slutet 2016 och det är nog en realistisk bedömning.
Du är inte vacker men sällsynt.
Idag räcker det inte att vara "allmän tekniknörd" för att uppskatta High Fidelity fullt ut.
Man måste vara Super-duper-ärke-tekniknörd och så illa ute är jag inte än.
Den som sliter sitt hår med strulet i Second Life 1.0 och som redan där saknar "The Missing Manual to Second Life" har inget här att göra än. Här saknas inte bara "The Missing Manual" det saknas till och med "The Missing Manual to The Missing Manual" och jag är inte beredd att skriva en. Än.
Länk till High Fidelity
PS Bilderna är inte efterbehandlade mer än beskärning så ni ska kunna se hur det verkligen ser ut. DS

1 kommentar: