fredag 3 augusti 2012

-Sjöfn, är du dam nu?

En gång jeanstjej alltid jeanstjej! Ett par naturligt slitna mjuka jeans och ett linne det är favoritoutfiten för mig
-Mötte ett treårigt kusinbarn. Han är alltid frejdig och pratar gärna med vuxna. Han tittade på mig och sa: 
-Sjöfn du har ju fyllt 30?
-Ja. svarade jag lite motvilligt.
-Är du dam nu då? frågade han.
-Nej, bevare mig väl det hoppas jag jag inte är! svarade jag och kunde inte låta bli att skratta.
En dam för mig är en överpretentiös människa som ekiperat sig på NK i någon snobbig klänning hatt och hängt på sig för många juveler och för dyr parfym.
Hon pratar dessutom inte utan hon hojtar så alla ska höra henne.
Alltså någon som försökt köpa det självförtroende hon kunde fått om hon gjort något vettigt av sin tid.
Visste inte om jag skulle mörda barnet eller köpa honom en glass.
-Det blev glass. En viss humor fanns det ju i hans fundering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar