torsdag 13 september 2012

-Spåren efter folkhemmet?

Är det spåret efter folkhemmet vi ser utanför fönstret?
Något tåg ser jag inte men det kanske spårat ur precis som folkhemmet?

Var inne en liten stund igår kväll.
"Ingen hemma" verkade det som så jag surfade runt lite. Till slut fick jag en pratstund med Alf innan dansen började.
Före det tittade jag till Kandiudden. Kandi har ofta nå´t nytt spännande på gång. Apmel stod utanför sitt och byggde någonting men som alla vet så är karlar inte kontaktbara när de fokuserar på sitt.
Gick vidare och kom till röda pilar som jag följde uppför till en utställning som fick mig att tänka på Folkhemmet.
Denna fina tanke att alla skulle ha en anständig bostad och ett anständigt liv. Ur denna fina tanke kom miljonprogrammet med allt vad det innebär.
Den som vill se en fin 50-talsmiljö så som Per-Albin drömde den och Ingvar Kamprad möblerade den är Kortedala museum ett bra val. Där finns en tvårumslägenhet från 50-talet till beskådande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar