måndag 17 september 2012

-Töm cachen - Behåll skärpan

Orginalet direkt från min dator

Tänkte göra ett jämförande test av viewers för att ta reda på hur mycket bilder, färgåtergivning och skärpa skiljer sig.
Det stötte snart på patrull. Laddade upp ett testkort till inventory provade först med en viewer sedan med en annan. Upptäckte att den ena viewern var mycket sämre samtidigt som jag med mina egna ögon såg att "så var det inte"!
Tog en stunds luskande och funderande innan jag  "såg felet". Gjorde om testet med samma viewer. Först med tömd cache så allt laddades in färskt från Linden Labs server sen startade jag om viewern en gång till utan att tömma cachen.
Resultatet var häpnadsväckande. Png ska inte försämras så mycket som jpeg.
(att de laddas upp till blogger försämrar båda ytterligaremen lika mycket)
Direkt från servern lägg märke till de fina linjerna i mitten - inställning "high" på båda.
Från cache; lägg märke till hur de fina linjerna gror ihop och skuggorna runt färgkartan. Texten blir svårläst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar