söndag 17 februari 2013

Förfest blev fest och efterfest direkt

Trots ickefungerande gruppchatt och mycket annat SL-strul fick vi ihop ett gäng på Kickis paviljong
Loggade in bytte kläder och tp:ade till "Hard Rock Club Dragon lairs" där det skulle vara stor galaöppning men bara var tomt. Strax efter kom Andreas och två ryskor så vi med gemensamma krafter kunde konstatera att här var inställt och framflyttat till nästa vecka p.g.a teknikstrul.
Stormen utriden, leendet blir genast mer avslappat
Var kan alla vara? Testade de vanligaste gruppchattarna och konstaterade att de inte funkade heller men på kartan såg man flera gröna prickar på Kickis paviljong.
-Jodå en liten tapper skara hade samlats. Dj och musik var i full gång. Vi vitsade i local och hade hjärtligt trevligt. Då dök det upp ett par karlaben precis intill mig. De visade sig tillhöra Bock. Sist vi var i samma chat slutade det med att mitt namn släpades i smutsen och förlöjligades på hans blogg. Jag hade råkat vitsa nå´t som p.g.a chattlag kom helt i fel ordning och vållade misshag.
-Nej inget nytt drama! -Jag flyr! var min första tanke min andra var; -Nej Ruth, jag har lika stor rätt att ta plats och finnas här som någon annan. Jag har inget ont gjort!

Så istället för att smyga längs hörnena tog jag plats i mitten där strålkastarljuset är som starkast.
Men när det började pratas något i chatten som "kan man inte bli bannad för dåliga vitsar" - hörde inte riktigt för jag var på toa och kom in på slutet - då övergick jag till att IM:a.
Behöver jag säga att jag var kvar längre än hans högvälborenhet? 

1 kommentar:

  1. Jag har aldrig hittills bannat någon för dåliga vitsar. Och risken lär bli mindre och mindre ju längre jag bor här ;)

    SvaraRadera