måndag 5 maj 2014

Fredagskul på kryckor

Fredagkväll man ser fram emot att tjöta med kompisar i SL och
lyssna till go musik som våra emineta DJ:s knåpat ihop.
-Då behagar SL hånflina en rakt i ansiktet


Inte för min del men för Second Life.
Som jag tidigare berättat kraschade någon server precis klockan 22.03. De som loggat in före detta famösa klockslag hade inga problem.
Hos mig stod då klockan på 22.15 så jag och många med mig hade problem.
Inloggningsfunktionen var avstängd ungefär en trekvart så strax före 23 kom jag och många med mig in.
När jag skurit bort alla texter om tipjar och annat så blev det bara
en tummetott kvar av bilden. Men vi hade roligare på Avalon än det ser ut!
Det föll ner avatarer som regndroppar på Avalon där Alf och Rultan körde 90-tal.
Det var då jag fick den smarta idén att lägga upp en bild i profilen så alla kunde se att vi var igång igen.
-Fick meddelandet; -Funktionen tillfälligt avstängd!
Detta meddelande gick inte att få bort på hela kvällen trots att jag ändrade inställningarna till "Spara till hårddisk". Ett typiskt SL-beteende.
Istället för att ta bilder med dubbel upplösning i viewern fick jag ta skärmdumpar med datorns kortkommando.
Hur bra det blir vet vi alla. Texter och en massa skit skymmer bilden.
Ännu märkligare var att problemen inte drabbade alla och även av de som fick problem med SL så fick vi lite olika problem.
Kapa Apollon jäms med ögonbrynen eller köra på?
Efter midnatt körde Apollon hårdrock på Bounce.
Så här har jag arrangerat mina "knappar" hur har du gjort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar