måndag 17 november 2014

Efter bryggan tar jag time out från festbloggandet

Ringdans på bryggan
Sista dansen på ett bra tag
för min del. Det finns annat att göra
även i Second Life på helgerna
Inget fel på DJ, bryggan, låtarna eller de flesta i publiken.
Men det fanns en, förmodligen en alt som systematiskt gick in för att sabba kvällen för mig.
Det är sånt som händer i Second Life. Det finns lågt stående varelser som inte har vett att ta på sig festhumöret utan går in för att förstöra festen. Utan en tanke på att någon ansträngt sig för att göra något fint för att glädja andra.
Första gången jag råkade ut för det var redan 2012 när en kråka kraxade: Vem är Ruth, vem är Ruth
på LenaBlue och Tors bröllop. Att många verkligen jobbat massor för att de skulle få ett minne för livet det betydde ingenting.
Vi pratade om sport och jag sa att jag spelat tennis ett par timmar för att hålla formen. Då var tennis en skitsport.
Jag pratade om mina halvvissna pelargoner och fick till svar: Jasså du odlar pelargoner Ruth jag trodde det var canabis.
Pratade jag om båtar så var jag söndagsseglare.
Så förflöt kvällen. Många med mig blev irriterade och försökte få slut på tjaffset men har någon bestämt sig för att stå i centrum till varje pris så hjälper inget. Kvart i ett orkade jag inte hörs mer och loggade ut.
-Nu kommer alla säga att jag överreagerar och själv är den stora busen. Så gick det till förra gången.
Man att i åratal fått höra på dumheter och trams och dessutom vara utsatt för en mindre kampanj på Facebook från samma gäng det har fått mig att tappa lusten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar